kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Kobiecość w biznesie - wykorzystaj swój urok
2009/6/29 12:10:00

W biznesie liczby, słupki i tabele nie zawsze odgrywają najważniejszą rolę. Kiedy przy jednym stole spotykają się kobieta z mężczyzną, każde z nich poza siłą argumentów wykorzystuje argument... siły uroku. Czy to naprawdę działa?


Dlaczego kobieta godzi się na warunki umowy jednego mężczyzny, gdy inny proponuje jej większe korzyści? Jakie cechy kobiety sprawiają, że mężczyzna postrzega ją jako silnego partnera w biznesie? Co skłania wielu przedsiębiorców do zawarcia potencjalnie ryzykownej umowy?

Wiedzę na temat skutecznych technik manipulacji w biznesie coraz częściej zgłębiają nie tylko menadżerowie dużych firm, ale i szeregowi pracownicy. W dobie nieprzerwanej walki o klienta jest ona bowiem koniecznością.

Zdanie specjalistów w rzeczywistości mamy tylko około czterech sekund na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. Liczne badania potwierdzają, że w ciągu tych kilku sekund jesteśmy oceniani nie tylko pod względem zawodowym, ale i osobistym.

Jedną z pierwszych rzeczy na którą klient zwróci uwagę, będzie natomiast nasz wyraz twarzy oraz gesty dłoni. Dlatego istotne jest by trzymać ręce z dala od twarzy i włosów. Gdy dłonie są bardziej oddalone od ciała niż łokcie, wówczas partner postrzega nas jako osoby pewne siebie, a pewność siebie jest jednym z warunków sukcesu. Tylko wtedy, kiedy jesteśmy pewni naszych mocnych stron, potrafimy przekonać o tym partnera w biznesie. Na owo zdecydowanie wpływa z kolei sposób poruszania się, gestykulacja, spojrzenie czy chociażby ton głosu.

Częste uśmiechy, miny wyrażające czujność, zainteresowanie, lekko przekrzywiona głowa to elementy, które znajdują akceptację u wszystkich ludzi. Uśmiech wpływa na to jak inni na nas reagują. Nie tylko zmienia nasz nastrój, ale i determinuje sposób wymawiania słów, zmieniając na przykład ton głosu. Ten z kolei powinien być niski, a tempo mówienia dostosowane do naszego rozmówcy. Dzięki takiemu zabiegowi partner uzna, że jesteśmy do niego bardziej podobni, co zacieśni więzy i zwiększy szanse na udane spotkanie.

Utrzymywanie kontaktu wzrokowego w trakcie bezpośredniego spotkania z drugą osobą jest bardzo istotne, a zasada ta dotyczy nie tylko spotkań biznesowych. Specjaliści od wizerunku zalecają, aby z klientem utrzymywać kontakt wzrokowy przez 2/3 czasu rozmowy, a ze współpracownikiem przez około 80 procent tego czasu. W praktyce oznacza to spoglądanie na rozmówcę przez około 7 sekund, a następnie zerwanie wzroku na 3 sekundy. Nasze spojrzenie powinniśmy jednocześnie kierować na „trójkąt", który tworzą oczy oraz nos drugiej osoby. Przenoszenie wzroku rozmówcy w przestrzeń ponad nim jest bowiem często uznawane za oznakę słabnącego zainteresowania. Może to być więc dla nas wskazówka, że partnera nie przekonuje siła naszych argumentów.

Bardzo dziś popularne zachowania niewerbalne to ważny element nie tylko w biznesie, polityce czy związku. Liczne techniki manipulacji partnerem wykorzystywane są również, gdy do czynienia mamy z rozmówcą tej samej płci. Należy jednak pamiętać, że niezależnie od tego jak wiele uwagi poświęcimy swojemu zachowaniu czy sposobie obserwacji partnera, pozwólmy, aby opowiadał on jak najwięcej o sobie. Pamiętajmy, że umiejętność prowadzenia interesującej rozmowy polega nie tylko na inicjowaniu ciekawych tematów, ale także na tak zwanym aktywnym słuchaniu.



()


 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: biznes, businesswoman, feromony, kobiecość, komuniakcja niewerbalna, mowa ciała


 


 


 

Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »